Website audit: hier is een SEO check goed voor

Heb je een KMO-bedrijf met een website maar trek je weinig bezoekers aan? Of komen er wel gebruikers, maar haken deze snel weer af? Het is belangrijk om te weten hoe dat komt, want dan zijn er verbeteringen mogelijk. Een website audit is daar het perfecte instrument voor. Je ontdekt namelijk hoe jouw website het in de zoekmachine doet.

website audit

In feite voer je een SEO check uit en daaruit komen zowel positieve punten als verbeterpunten naar voren. Je begrijpt zeker wel dat, als je de knelpunten aanpakt, je meer succes boekt met je website. Ontdek in dit blogbericht waar een website audit goed voor is en hoe wij jouw bedrijf hoger in Google brengen.

Wat is een website audit?

Een website audit bestaat uit een SEO check van je hele website, waarbij wij de volgende punten onderzoeken:

  • Optimalisatie van content
  • Technische opzet
  • Interne links als wegwijzer
  • Externe links en autoriteit

Optimalisatie van content

Content is op iedere website belangrijk om bezoekers aan te trekken en te binden. Het is vanuit SEO oogpunt van belang dat de content conform de rankingfactoren is gerealiseerd. Bijvoorbeeld gericht op zoekwoorden en met een title tag, meta description en met tussentitels in de tekst. Het draait niet alleen om tekst. Ook afbeeldingen en filmpjes zijn te optimaliseren voor Google. Als wij een website audit uitvoeren, zien wij direct wat er te verbeteren valt om jouw bedrijf hoger in de zoekmachine te krijgen.

Ook afbeeldingen en filmpjes zijn te optimaliseren voor Google.

Technische opzet

De technische opzet van je website vormt eveneens onderdeel van onze website audit. Zo checken wij voor je of de websitestructuur wel optimaal is. Dat vindt Google gemakkelijk, en de bezoekers natuurlijk ook. Die willen niet verdwalen op je website, maar gemakkelijk de weg vinden naar hun doel.

Wijs je bezoekers de weg

Interne links helpen als wegwijzer in de navigatiestructuur. Verder willen bezoekers net als de zoekmachine graag dat pagina’s snel laden. Het is niet dat ze braaf op de bus wachten tot deze arriveert. Duurt het te lang, dan zijn de bezoekers alweer verdwenen. Een hoge bouncerate is ook niet goed, want dat betekent dat ze de weg niet vinden of dat ze niet vinden wat ze zoeken.

Externe links en autoriteit

Onze website audit geeft ook inzicht in hoe het met externe links zit. Wist je dat waardevolle backlinks de autoriteit van je website een boost geven? De kwaliteit uit zich onder meer in het aantal externe links op relevante websites. Het gaat hierbij wel om een constant proces, want de concurrentie zit je natuurlijk wel altijd op de hielen. Die moet je dus steeds een stapje voor proberen te zijn.

Benieuwd wat Adfundum voor jouw bedrijf kan betekenen?
lisa.jpg
Lisa Carette
Online Marketeer