Social media tips: jouw bedrijf in verhaal en beeld

Social media zijn onmisbaar als onderdeel van je marketingstrategie. Dat weet je waarschijnlijk al wel, maar ben je ook al op de hoogte van de nieuwste marketingtrends binnen onze sociale netwerken? Hier volgen de belangrijkste tips om je bedrijf in verhaal en beeld te brengen.

1. Zet influencers in

Een van de meest doeltreffende tips voor sociale media – en momenteel heel populair – is het inzetten van influencers. Dat zijn personen die een grote groep volgers op sociale media hebben, zoals bijvoorbeeld op Instagram. Een influencer is als het ware een ambassadeur van jouw bedrijf en zet jouw product of dienst op de kaart.

Influencer marketing voor Yzer Fashion
Influencer marketing voor onze klant, Yzer Fashion - Instagram: @emilyvaneeckhoutte

2. Maak gebruik van livestreaming

Livestreaming is al enige tijd een succesvolle marketingtrend om volgers bij je bedrijf te betrekken. Een live video is onder meer ideaal als je een event wilt uitzenden. Of als je met je bedrijf op een beurs staat en je tijdens een productpresentatie live gaat. Livestreams vergroten de betrokkenheid van de kijkers en daarmee leg je alvast een basis voor succes.

3. Pas chatbots toe

Het is al redelijk gebruikelijk om tijdens een websitebezoek de mogelijkheid te krijgen om met een medewerker te chatten. Ook op social media kanalen zoals bijvoorbeeld Facebook wordt er gebruik gemaakt van geautomatiseerde berichten. Via een vooraf uitgeschreven script kan je in Messenger antwoorden op allerlei mogelijke vragen laten automatiseren.

Vooraf uitgeschreven vragen op Messenger
Automatiseer je berichten via Facebook Messenger.

4. Virtual Reality maakt de beleving levend

Een van de andere social media tips heeft betrekking op de toepassing van Virtual Reality (VR). De weg met VR is net als augmented reality al ingeslagen in de richting van social media. Deze instrumenten voorzien kijkers van een levendige ervaring als je bijvoorbeeld een product van je bedrijf via deze weg toont.

Video biedt veel mogelijkheden om concreet en in beeld een boodschap te vertellen.

5. Video is een blijvertje

Videoberichten vormen een blijvertje op social media. Het is bekend dat social media gebruikers een voorkeur hebben voor filmpjes in vergelijking met gewone posts. Een video biedt bovendien veel meer mogelijkheden om concreet en in beeld een boodschap te vertellen. Het is niet voor niets dat in de marketingwereld het creëren van video’s niet meer weg te denken is. Denk maar aan de toepassing van social video advertising.

Social video geniet de voorkeur t.o.v. gewone posts
In wijzerzin onze klanten Yzer Fashion, Grando Keukens, Konvert, Mulder Natural Foods en De Wasbeer

Welke social media zijn voor jouw bedrijf geschikt?

Het is natuurlijk belangrijk om bij de toepassing van de trends en tips voor social media te bekijken welk platform het meest geschikt is. LinkedIn is bijvoorbeeld een zakelijk platform, daar waar Instagram, YouTube en Facebook meer sociale platforms zijn.

Wil jij het bereik van je bedrijf vergroten met de toepassing van onze tips voor social media? Neem dan contact op met Adfundum en scoor met jouw sociale media.
lisa.jpg
Lisa Carette
Online Marketeer