Hoe kan je LinkedIn inzetten voor jouw bedrijf?

LinkedIn is een groot online zakelijk platform dat op verschillende manieren voor je bedrijf te gebruiken is. Het sociale netwerk is ideaal om nieuwe contacten op te doen die relevant zijn voor je bedrijf. Daarnaast heb je de mogelijkheid om je expertise te delen en vacatures onder de aandacht te brengen. Ontdek hier hoe je LinkedIn optimaal inzet voor je bedrijf of schakel ons in voor een succesvolle start.

LinkedIn mobiele app op iPhone

Professioneel netwerk voor zakelijke gebruikers

Het professionele netwerk voor zakelijke gebruikers biedt de gelegenheid om je eigen bedrijfspagina op te zetten. Daarbij is het eveneens mogelijk om te adverteren. Het zakelijke netwerk is voor vele bedrijfsmatige doeleinden in te zetten en onmisbaar in de B2B- branche.

Optimaal gebruik maken van LinkedIn

Het is ten eerste belangrijk om een bedrijfspagina op te zetten. Hoe je dat doet, lees je in dit artikel. Dat vormt als het ware je online visitekaartje op dit platform. Het is belangrijk om te weten dat je niet zomaar je eigen berichten van andere social media, zoals Facebook of Instagram, kopieert. Het gaat bij LinkedIn niet zozeer om sociaal gebruik, maar om zakelijk gebruik. De doelgroep en de aanwezigen zijn wat dat betreft niet te vergelijken met andere social media kanalen.

Succesvol adverteren op LinkedIn

Een van de opties om LinkedIn optimaal te gebruiken, is door het platform in te zetten om succesvol te adverteren. Er zijn allerlei soorten advertentievormen beschikbaar, zoals:

  • Video‚Äôs en carrousels
  • Advertenties voor Postvak In
  • Tekst en afbeeldingen aan de linkerzijde
  • Gepersonaliseerd adverteren
  • Adverteren om meer volgers te krijgen
  • Het plaatsen van vacatures

Voor tips over adverteren op Facebook en Instagram, verwijzen we je graag door naar dit blogartikel: Succesvol online adverteren op Facebook.

Extra tips om LinkedIn voor je bedrijf te gebruiken

Het is belangrijk om je bedrijfspagina visueel zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Dat doe je bijvoorbeeld door een banner of achtergrondfoto toe te voegen. Om bij Google op te vallen, is het belangrijk om een SEO-vriendelijke beschrijving te maken. Maak ook gebruik van de Lead Generation Forms en van A/B tests. Je ziet door de test welke advertenties het beste werken.

Content delen op LinkedIn bedrijfspagina Adfundum
Content delen vergroot het bereik van je bericht.

Verder is het aangewezen om regelmatig nieuwe content te posten op je bedrijfspagina. Spoor je medewerkers ook aan om de content te delen via het eigen netwerk. Dat vergroot het bereik van je expertise. Heb je een video die je wilt plaatsen? Zorg er dan voor dat deze niet langer duurt dan dertig seconden en kom meteen ter zake.

Zie je het nut van LinkedIn in om je bedrijf op de kaart te zetten en je netwerk uit te bouwen? Als je geen ervaring hebt met dit platform en meteen succesvol wilt starten, is het aan te raden om een ervaren en gedreven specialist in te schakelen.

Contacteer Adfundum voor meer informatie of maak direct een afspraak te om met jouw bedrijf optimaal van LinkedIn gebruik te maken.
pj2.png
Pieterjan Viaene
Online Marketeer