LinkedIn bedrijfspagina: het belang van een online bedrijfsprofiel

Heb je nog geen LinkedIn bedrijfspagina? Jammer, want het online netwerk vormt de ideale manier om je bedrijf op de kaart te zetten. Het is een van de meest geschikte kanalen om je bedrijfsidentiteit te tonen en om volgers van inspiratie te voorzien. Heb je een bedrijf met personeel, dan kan je hen de mogelijkheid geven om zich aan je LinkedIn Page te koppelen. Daarnaast is het vanuit LinkedIn ook eenvoudig om je netwerk uit te breiden en contacten te onderhouden. Ontdek hier een aantal praktische tips om de ideale LinkedIn bedrijfspagina op te stellen.

LinkedIn bedrijfspagina
Zet je bedrijf op de kaart met een goed LinkedIn bedrijfsprofiel.

1. Voorzie je profiel van een aantrekkelijke banner (achtergrondfoto)

Beelden zeggen zoals zo vaak meer dan woorden. Daarom is het ook van belang om voor een goede banner of achtergrondfoto voor je LinkedIn bedrijfspagina te kiezen. Gebruik om deze reden ook niet te veel tekst, want dat leidt af. Een leuke catchphrase kan natuurlijk altijd. Wat zeker ook kan, is een collage maken om zo extra op te vallen met je bedrijfsafbeelding.

2. Deel relevante content met je doelgroep

Een LinkedIn bedrijfspagina biedt geweldige mogelijkheden om relevante content met je doelgroep te delen. Het is dan wel eerst van belang om je doelgroep goed te kennen en te weten wat voor hen relevant is. Daarom raden wij aan om hiervoor een speciale strategie op te stellen waarin je je doelstellingen vooropzet en bepaalt hoe je deze gaat bereiken.

3. Maak gebruik van handige functionaliteiten

Je LinkedIn bedrijfspagina is niet alleen handig om je netwerk te vergroten. Het is eveneens handig voor de medewerkers van je bedrijf. Het is bijvoorbeeld mogelijk om van de functionaliteit Employee Notifications gebruik te maken. Je medewerkers krijgen dan wekelijks of maandelijks een update met bedrijfsnieuws. Is er nieuw personeel aangenomen? Laat het weten via de functionaliteit Celebrate Team Moments.

LinkedIn is een groot zakelijk netwerk waar je alle kansen hebt om content te delen, maar ook om je netwerk uit te bouwen. Nog een tip: betrek je medewerkers bij de bedrijfspagina om ook actief content te delen met volgers.

Wil je een professioneel bedrijfsprofiel opstellen op LinkedIn en alles eruit halen wat er inzit? Neem contact op met Adfundum, dan praten wij je bij, voorzien wij je van advies en zorgen wij voor jouw succes.

lisa.jpg
Lisa Carette
Online Marketeer