Case study: zo pak je het aan

Er zijn allerlei efficiënte marketinginstrumenten en daar is het maken van een case study er een van. Heb je daar wel eens van gehoord, maar weet je niet precies wat het is en waarvoor het dient? Wij geven je graag inzicht in wat het is en hoe je een case study schrijft.

hoe maak je een case study?
Zo pak je een case study aan

Wat is een case study?

Een case study is in feite een klantencase waarbij je een specifiek bedrijf centraal zet. Je bouwt de reference case als het ware op rond een uitdaging of probleem van het bedrijf. Daarbij geef je details weer over hoe jouw bedrijf daarmee om is gegaan. Het is wel van belang om de klantencase goed op te bouwen wanneer je er als marketinginstrument succes mee wil hebben. Onze specialisten helpen je daar graag bij.

Belangrijke aspecten

Er zijn een viertal aspecten te onderscheiden die je opneemt in de klantencase. Het gaat om de klant, maar ook om de uitdaging of het probleem. Daarnaast geef je de oplossing aan en wat de bijdrage is geweest van jouw bedrijf. Tot slot komt het resultaat naar voren waar jouw werkzaamheden voor hebben gezorgd.

  1. Beschrijving van het bedrijf, de branche en specifieke werkzaamheden
  2. Uitdaging of probleem centraal stellen
  3. Bijdrage van jouw bedrijf omschrijven voor de oplossing
  4. Uitgevoerde werkzaamheden aangeven voor het behaalde resultaat

Efficiënt als marketinginstrument

Er zijn steeds meer organisaties en bedrijven die gebruikmaken van case studies als marketinginstrument.

Door de mogelijkheden te tonen die jouw bedrijf een ander specifiek bedrijf te bieden heeft, kan je er ook zelf verschillende doelen mee behalen.

Case studies als portfolio

Een ander voordeel is dat jij in de case studies aantoont voor welke bedrijven je al eerder succesvolle resultaten hebt behaald. Het maakt indruk als er meerdere succesvolle klantcases te zien zijn op je website. Daarmee is het ook mogelijk om diversiteit aan te tonen.

Case studies Adfundum
Enkele case studies uit het Adfundum portfolio

Let your client do the talk

Verder is het efficiënt als marketinginstrument omdat je de kans biedt de klant het woord te geven. De klant speelt eveneens een belangrijke rol, want die laat zijn bevindingen weten over de ervaring met jouw manier van werken en plan van aanpak. Het maakt altijd een goede indruk als andere bedrijven positief zijn over je bedrijf.

Toon inzicht en expertise

Tot slot voorziet dit marketinginstrument erin om je expertise te tonen. Je krijgt met het maken van een case study ook nog eens een beter inzicht in je eigen bedrijf. Zo ontdek je waar je krachten liggen. Elke ervaring neem je bovendien weer mee voor het uitvoeren van volgende projecten.

Een voorbeeldje nodig? Klik hier voor de cases van Adfundum.

Het is lastig om goede case studies te schrijven als je daar geen ervaring of tijd voor hebt. Daarom is het leuk om te weten dat wij bij Adfundum voor je klaarstaan. Neem voor meer informatie contact op.
pj2.png
Pieterjan Viaene
Online Marketeer