Er zijn allerlei efficiënte marketinginstrumenten en daar is het maken van een case study er een van. Heb je daar wel eens van gehoord, maar weet je niet precies wat het is en waarvoor het dient? Wij geven je graag inzicht in wat het is en hoe je een case study schrijft.
Een case study is in feite een klantencase waarbij je een specifiek bedrijf centraal zet. Je bouwt de reference case als het ware op rond een uitdaging of probleem van het bedrijf. Daarbij geef je details weer over hoe jouw bedrijf daarmee om is gegaan. Het is wel van belang om de klantencase goed op te bouwen wanneer je er als marketinginstrument succes mee wil hebben. Onze specialisten helpen je daar graag bij.
Er zijn een viertal aspecten te onderscheiden die je opneemt in de klantencase. Het gaat om de klant, maar ook om de uitdaging of het probleem. Daarnaast geef je de oplossing aan en wat de bijdrage is geweest van jouw bedrijf. Tot slot komt het resultaat naar voren waar jouw werkzaamheden voor hebben gezorgd.
Er zijn steeds meer organisaties en bedrijven die gebruikmaken van case studies als marketinginstrument.
Door de mogelijkheden te tonen die jouw bedrijf een ander specifiek bedrijf te bieden heeft, kan je er ook zelf verschillende doelen mee behalen.
Een ander voordeel is dat jij in de case studies aantoont voor welke bedrijven je al eerder succesvolle resultaten hebt behaald. Het maakt indruk als er meerdere succesvolle klantcases te zien zijn op je website. Daarmee is het ook mogelijk om diversiteit aan te tonen.
Verder is het efficiënt als marketinginstrument omdat je de kans biedt de klant het woord te geven. De klant speelt eveneens een belangrijke rol, want die laat zijn bevindingen weten over de ervaring met jouw manier van werken en plan van aanpak. Het maakt altijd een goede indruk als andere bedrijven positief zijn over je bedrijf.
Tot slot voorziet dit marketinginstrument erin om je expertise te tonen. Je krijgt met het maken van een case study ook nog eens een beter inzicht in je eigen bedrijf. Zo ontdek je waar je krachten liggen. Elke ervaring neem je bovendien weer mee voor het uitvoeren van volgende projecten.
Een voorbeeldje nodig? Klik hier voor de cases van Adfundum.
Adfundum Reclamebureau • St.-Blasiusstraat 11A1, 8800 Roeselare (Rumbeke)
T. 051 24 00 24 • info@adfun.be
Adfundum Reclamebureau
St.-Blasiusstraat 11A1
8800 Roeselare (Rumbeke)
T. 051 24 00 24 • info@adfun.be